søndag den 24. marts 2013

Weekend frokost


Den anden dag fandt jeg en fin stor broccoli til 7 kr. - og skønt den ikke var økologisk, blev jeg simpelthen nødt til at købe den, for den lå bare der og lokkede;-) Skøn og grøn og lige til at spise! Når jeg spiser broccoli - hvilket jeg nok gør for sjældent - bruger jeg HELE broccolien! Altså, stilk og det hele, og en broccoli rækker derved rigtig langt! Alt afhængig af hvad den skal bruges til, skræller jeg lige det yderste lag af stilken, men til denne frokost hvor jeg kogte broccolien, synes jeg ikke det var nødvendigt at skrælle den.
I mit køkken er der en stribe med sol. Og dér valgte jeg igår at indtage frokosten - siddende på gulvet på pudder og tæpper. Det var skønt og jeg blev henledt til det kommende forår og sommers picnics ;-)



Broccoli-pålæg
100 g broccoli
50 g hytte
50 g skyr
Salt & peber
3 små tomat
1 par basilikumblade
1 stor gulerod
Wasa knækbrød



Broccolien skylles og brækkes i små buketter - stilken skæres i små bidder. Herefter koges buketter og stilk i lidt saltet vand - jeg glemte at tag tid, men den må til denne ret gerne ha bid men samtidig været blevet blød! Hæld vandet fra og lad den køle et par minutter, før den hældes i en skål og moses i mindre stykker.
Tilsæt herefter skyr og hytteost, salt og peber - rør rundt og smag til. Broccoli-blandingen lægges på knækbrød (eller rugbrød, alt efter temperament), sammen med basilikumbladene. Guleroden skæres i lange stænger og serveres som tilbehør.

....og det var skønt at sidder dér i solen og nyde frokosten - måske man skulle gentage  succesen idag ;-)

Velbekommen/Trine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar