mandag den 11. februar 2013

Lækker mandags madpakke - Salat med hytteost og friske edamame bønner


Det er jo ikke fordi at kødet vælter rundt i køleskabet her i huset, og jeg finder derfor mine protein gennem vegetabilske kilder, som for eksempel linser og bønner, samt gennem æg og mælkeprodukter. Engang imellem bliver jeg noget så træt af at udbløde og koge bønner, der skal ligesom noget mere frisk på banen - og når den trang melde sig tyer jeg til den skønne skønne edamame bønne;-) da jeg for år tilbage blev præsenteret for edamame bønner, var det i forbindelse med at spise sushi, og det eneste sted jeg kunne finde dem til hjemmebrug, var i den kinesiske købmand i København. Heldigvis er de dage forbi, og man kan nu finde poser med frosne edamame bønner i de fleste velassorterede supermarkeder, igår fandt jeg dem på tilbud 2 poser for 30 kr i super brugsen.
Jeg bælger som regel en hel pose ad gangen, og lægger dem i en lufttæt beholder i køleren så jeg har til et par dage. Til denne opskrift har jeg brugt ca. 1/2 pose.


Salat med hytteost og friske edamame bønner:
1/2 ps bælgede Edamame bønner
ca. 3 små Gulerod, groft revet
1/2 Rød peberfrugt, fint snittet
ca. 3 Cherrytomat, skåret i kvarte
ca. 1/10 Rødkål, fint snittet
ca. 2 spsk Hytteost
Salt og peber

Læg de frosne edamame bønner i en skål og hæld kogende vand over. Efter 3 minutter hældes vandet fra og bønnerne kan bælges - pas på nallerne, de er varme;-)
Herefter blandede jeg alle ingredienserne sammen, og vupti så er der frokost til imorgen på arbejdet! En god start på en hektisk uge;-)

Velbekommen/Trine




2 kommentarer:

  1. Dejligt med inspiration til edamamebønnerne, som jeg indtil nu har spist som de er. Men nu skal de prøves i en salat!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder rigtig godt, ostesnak:-) Vi er selv meget store tilhængere af edamamebønnerne
      De kærligste hilsner Madmusketererne

      Slet