lørdag den 16. februar 2013

Ferskensuppe med rejer

Home alone Saturday evening - what to do? Jo, vi laver da lige en lille hot ferskensuppe. Denne ret har jeg kigget meget længe efter - hvorfor der skulle gå så længe, inden jeg fik den afprøvet vides ikke. Jeg må dog ærligt indrømme, at jeg har forelsket mig i  denne billige og lækre suppe, som jeg nu vil dele med Jer :-)

Til min ferskensuppe brugte jeg:

½ løg hakket
2 fed hvidløg hakket
1 stor gulerod i tern
3 ferskner i tern
½-1 rød chili hakket

½-1 dl ferskensaft fra dåsen
1 dl hakket tomater
1 dl Milda creme fine 4 %
½ bouillon
1 tsk karry
salt, peber
1-1½ dl rejer (store eller små, med eller uden skal)


Løg, hvidløg og chili svitses i gryden med lidt olie. Gulerødder og krydderier tilsættes og svitses med. Tilsæt ferskensaft, bouillon, hakket tomater, Milda og dine 3 ferskner i tern, som får lov til at koge med. Lad suppen koge igennem - tilsæt evt. mere væde, hvis dette ønskes - Kom rejerne i retten til sidst og server 

Velbekommen/Chris




Ingen kommentarer:

Send en kommentar