onsdag den 23. januar 2013

Squash med fyld


Altså dagens aftensmad var lidt af et sats! Jeg havde en ide om at lave noget med fyldte squash og havde en masse grøntsager i køleren, jeg synes det var tid til at blive brugt. Og jeg må sige...det blev forbavsende godt;-) Jeg lavede en stor portion, og har frosset resterne så jeg har til dage hvor det skal gå lynhurtigt.


Men ik så meget sniksnak - til sagen:

1 spsk olivenolie
1 stort løg, fint hakket
1-2 fed hvidløg, fint hakket
1 pastinak, revet
2 gulerødder, skåret i skrå skiver
10-15 cherry tomater, skåret i kvarte
1 snack peber, fint hakket
1 lille dåse tomat koncentrat
1- 1 1/2 spsk. tørret oregano - eller hvad dit ynglings krydderi er
30 g sojagranulat (fås i din lokale helsekost forretning)
3 dl vand
1 spsk grøntsags bouillon - eller 1 bouillonterning
1 dl rødvin
Squash "kød"

Feta ost, efter temperament;-)

Løg, hvidløg og pastinak svitses et par minutter ved lav varme. Herefter kom jeg Gulerødder, tomater og snack peber i og svitsede videre. Så ploppede jeg faktisk bare resen i sådan efterhånden som jeg fik åbnet dåse, pose og fundet krydderiglasset frem. Flæk squashen på langs, og tag "kødet" ud, så der er plads til fyldet - "kødet" hakkede jeg og kom op til resten af grøntsagerne.
Så lod jeg faktisk bare gryden passe sig selv en times tid;-) Herefter puttede jeg grøntsagsblandingen i de udhulede squash - skar fetaternene i halve og strøede dem henover squashene - og så i ovnen ved 175-200 grader i 20-30 minutter - hold lidt øje med dem så fetaternene i bliver helt brændte.

Jeg synes de fyldte squash så lidt ensomme ud som de lå der på fadet, så jeg lavede en let lille salat til:



Avocado
Cherry tomat
Flere fetatern
Rødløg i fine tynde skiver




Mhhhhh jeg glæder mig allerede til næste gang;-)


Velbekommen/Trine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar